diumenge, 11 de maig del 2008

bloc de mestres

El dimarts passat a classe vam estar mirant diferents blocs que se’ns van proposar. A continuació, per parelles vam escollir un article per poder comentar. La Marina i jo ens vam interessar per el següent:


Del que no podem o no volem parlar...

En el bloc "
Educa't - Educa'm" publicat per Jordian ens parla de com n’és de difícil d’ensenyar; per un costat tracta de com un pot deixar de ser un professor/a mediocre i passar a ser millor professor. I per un altre costat, el fet de que la professió va més enllà de seguir uns horaris i unes rutines. Una de les frases que més ens ha captat la nostra atenció ha estat precisament la última part:

"Per a mi un professor/a sobrepassa la línea de la mediocritat quan té una cura especial del que es ve denominant “
Currículum ocult” És a dir, un/a comença a ser millor professor/a quan es fa conscient de que, a més a més, de donar els coneixements intrínsecs a la seva matèria dona alguna cosa més, és a dir, quan comença a tenir clar que el que està formant son persones … i que la seva formació humana està per sobre de tota la resta de coses..."

Nosaltres opinem: que és molt difícil saber o millor dit catalogar de bon professor/a. Ja que depèn del resultat de l’aprenentatge, cosa que fa molt difícil saber si haurà anat bé l’aprenentatge emprat. Afegir que estem d’acord amb l’últim paràgraf adjuntat aquí.